Tuesday, October 6, 2015

Borisszal az élet - Pordenone, Seniteri illustrati kiállítás

A nagy csapat, "gli ungheresi" :-)
(hommage a Kárpáti Tibi) 
A csodálatos Sarolta Szulyovszkynak és Silvia Pignat-nak köszönhetően jött létre egy igen illusztris kiállítás, olasz és magyar illusztrátorok részvételével a friuli tartománybeli Pordenone városában. Gyönyörű kivitelezés, folyamatos hírverés, a killításhoz kötődő aktivitás több, mint egy hónapon keresztül - ilyenről álmodni se merünk magyarországon. a megnyitón zsúfolásig tele volt a nagyterem, ahol a kurátor, Angelo Bertani műkritikus ismertette az anyagot, de persze minket művészeket is megszólaltattak.


Rófusz Kingával

Sonia Maria Luce Possentini munkája. Engem elbűvöltek a dolgai, és szeptemberben még elsőkönyves illusztrátor volt, azóta sorra készülnek az új és újabb kötetei :-)

Martina Ghersetti, Mauro Carraro, Dario Cestaro, Sonia Maria Luce Possentini,
Sarolta Szulyovszky, Bogi, Norbi, Herbszt Laci

Az esemény csúcspontja az volt szerintem, amikor Nagy Norbert (a sokat méltatott, az IBBY nemzetközi könyvlistájára is beválogatott Milyen madár című kötet illusztrátora) akcentus nélküli, hibátlan olasz nyelven válaszolni kezdett a kérdésre, hogy milyen technikával dolgozik. De szeretettel fogadták az én én gyengébb olasz teljesítményemet is. Azon a ponton, hogy négy hónapos gyermekemmel és a férjemmel érkeztem e jeles eseményre (egyébként ugyanezen okból félórát késtünk is a ceremóniáról...), nyíltszíni taps tört ki. Hát persze, hogy imádunk Olaszországban lenni! :-)

No comments: